Featured Video

Rabu, 14 September 2011

Promotor Malaysia: Lagu Ruth Sahanaya Seperti Lagu Kebangsaan



  •                Ruth sahanaya
JAKARTA, KOMPAS.com -- Vokalis ternama Indonesia Ruth Sahanaya, yang telah mendapat sambutan hangat untuk konser-konser 25th Anniversary di Jakarta pada November 2010 dan di Esplanade, Singapura, pada Juni 2011, membuat promotor pertunjukan dari Malaysia yang berbendera A Caralis Sdn.BHD, kepincutuntuk meneruskan konser-konser tersebut di Plenary Hall Kuala Lumpur Convention Center, pada 17 Desember 2011.

Menurut bos A Caralis Sdn.Bhd, Dino Rasol, penyanyi yang akrab disapa Uthe itu sudah menjadi ikon yang diidolakan di Malaysia. "Sebenarnya, kalau disebut nama Ruth Sahanya di Kuala Lumpur, dia sudah ikon. Ikon ini membuat artis baru bisa mempelajari apa yang ditampilkannya," kata Dino dalam jumpa pers konser tersebut di kawasan Radio Dalam, Jakarta Selatan, Selasa (13/9/2011).
Lagu-lagu Uthe juga disukai oleh mantan Perdana Menteri Malaysia, Mahathir Mohamad. "Dia itu disukai banyak orang, termasuk mantan Perdana Menteri kami, Tun Mahathir," katanya lagi.
Bahkan, saking populernya di Malaysia, nyanyian Uthe yang berjudul "Kaulah Segalanya" dan dicipta oleh Tito Soemarsono, diibaratkan oleh Dino sudah seperti lagu kebangsaan yang dikumandangkan bersama. "Kalau kami dengar lagu Ruth, seperti lagu kebangsaan, semua boleh bernyanyi. Dia satu-satunya bintang yang perlu kami contoh," ucapnya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar